WYCIECZKA KLASY III B DO TRÓJMIASTA

„Cudze chwalicie , swego nie znacie …” to fragment cytatu Stanisława Jachowicza, który nasunął mi się kiedy myślałam o zorganizowaniu wycieczki dla uczniów klasy 3B na zakończenie gimnazjum.   W ostatnich latach  kilkudniowe wycieczki organizowane były do Krakowa, Zakopanego, Warszawy. Tak , to piękne, z bogatą historią polskie miasta, które należy poznać . Ja jednak zaproponowałam moim uczniom i ich rodzicom wycieczkę do Trójmiasta. Mieszkamy na Pomorzu i Gdańsk jest naszym miastem wojewódzkim, który warto poznać.

Nasza wycieczka do Trójmiasta odbyła się w dniach 16 – 19 maja 2016r. Zaczęliśmy od Akwarium Gdyńskiego, gdzie można było oglądać ponad tysiąc okazów morskich i wodno – lądowych pochodzących z różnych rejonów świata. Po obejrzeniu ekspozycji uczniowie wzięli udział w bardzo ciekawych zajęciach laboratoryjnych, których  tematem był mikroświat zbiorników wodnych.

Na drugi dzień zaplanowane było zwiedzanie Gdańska. Zaczęliśmy od Głównego Miasta z  Drogą Królewską, gdzie znajdują się najważniejsze zabytki Gdańska: Brama Wyżynna, Katownia – obecnie Muzeum Bursztynu, Złota Brama, ulica Długa z licznymi zabytkowymi kamieniczkami, Ratusz Głównego Miasta, Długi Targ gdzie stoi fontanna Neptuna – jeden z symboli Gdańska, Dwór Artusa, Długie Pobrzeże z Żurawiem – najstarszym zachowanym dźwigiem portowym w Europie.
Na Starówce  mieliśmy umówioną wizytę w manufakturze cukierków „Ciuciu”, gdzie braliśmy udział w procesie powstawania landrynkowych słodyczy. Każde z nas wykonało swojego landrynkowego lizaka.

W trzecim dniu wycieczki  byliśmy w Centrum Hewelianum, czyli w nowoczesnym centrum nauki  mieszczącym się na Górze Gradowej obejmującym obszar 20 hektarów dawnego militarnego fortu. Tam wzięliśmy udział w zajęciach matematycznych oraz w interaktywnej wystawie w świecie geometrii, symetrii i liczb. Tego samego dnia, po południu spędziliśmy czas w Sopocie. Podziwialiśmy piękno deptaka przy ulicy Bohaterów Monte Cassino zwanej „Monciakiem”.  Atrakcją był Krzywy domek nawiązujący swoim wyglądem do bajkowych rysunków, jak również sopockie molo, które jest najdłuższym drewnianym molem w Europie.

Jednym z założeń tej wycieczki było to, że  zwiedzając Trójmiasto poruszaliśmy się komunikacją miejską ( SKM, autobus miejski, tramwaj ), co pozwoliło na dokładniejsze zapoznanie się z lokalizacją różnych miejsc  i nauką  korzystania z takich form komunikacji. Mimo, że było trochę chłodno i niekiedy deszczowo na pewno  mile będziemy wspominać naszą wycieczkę oraz pobyt w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Gdańsku przy wspólnych zabawach i przyjaznych rozmowach.