Matematyka z zajączkiem

 

 

23 marca 2016 roku w naszym gimnazjum, w klasie 2b odbyła się druga, nietypowa lekcja matematyki. Zadania i łamigłówki przygotowane na te zajęcia dotyczyły zastosowania matematyki w sytuacjach praktycznych z tematyką świąt wielkanocnych. Grupy trzyosobowe zmagały się zadaniami o różnym stopniu trudności. Pojawiło się zadanie na obliczenie kosztów związanych z wykonaniem kartek wielkanocnych, obliczenia ilości słoików z dżemem truskawkowym na spiżarnianych pólkach, jak również sformułowanie definicji zająca i pisanki w języku matematycznym. Dodatkową atrakcją był wykonanie z piętnastu figur geometrycznych zająca wielkanocnego.

Celem tego typu zajęć jest przede wszystkim przełamanie stereotypu nudnych i trudnych lekcji matematyki. Uczniowie poprzez zabawy, gry i łamigłówki uczą się interpretować treści zadań osadzonych w kontekście praktycznym, wyciagać i formułować wnioski oraz hierarchizować treści zadań ukryte w zagadkach, krzyżówkach, ciekawostkach. 

Żeby tradycji stało się zadość, wszyscy uczestnicy zajęć otrzymali drobne prezenty – ołówki z tabliczką mnożenia. 

K. Orbik – Balcerzak 

 

 

 

Szkoła Podstawowa Im. Zjednoczonej Europy w Starkowie

77-235 Trzebielino
tel./fax  (059)8580077