L.p.

       TEMAT PROJEKTU EDUKACYJNEGO

OPIEKUN

1

 

„ ZAPLĄTANI” – CZY WARKOCZ IDZIE W PARZE Z ELEGANCJĄ I NADĄŻA ZA MODĄ?

 

 

KATARZYNNA WIRKUS

2

 

CZY WARTO DYSKUTOWAĆ ?

 

 

ANNA KOWALCZYK

3

 

CZY  WAŻNA JEST PROFILAKTYKA ? „RÓŻOWA WSTĄŻECZKA”

 

IZABELA  CZYŻ

4

 

ZUMBA – MODA CZY  PASJA?

 

JOANNA ŁYSAKOWSKA

MONIKA  CZYKIER - SOKOŁOWSKA

5

 

JAK EFEKTYWNIE MOŻEMY KORZYSTAĆ ZE ŚCIEŻKI ZDROWIA W TRZEBIELINIE ?

 

 

DANUTA KUBIAK

6

 

JAK WYRAZIĆ NASZĄ SZKOŁĘ ZA POMOCĄ LICZB?

 

 

KATARZYNA ORBIK - BALCERZAK


6. JAK WYRAZIĆ NASZĄ SZKOŁĘ ZA POMOCĄ LICZB?

        W pierwszym semestrze roku szkolnego 2015/2016 grupa projektowa w składzie: Arek Gałczyński, Kacper Biniek, Piotrek Zacholski, Filip Weiner i Michał Dawidowicz pod czujnym okiem pani Katarzyny Orbik – Balcerzak pracowała nad projektem „Jak wyrazić naszą szkołę za pomocą liczb?”. Zadaniem chłopców było oszacowanie, policzenie, zmierzenie, zważenie i wyrażenie w różnych jednostkach danych liczbowych „ukrytych” w gimnazjum. Efekt projektu w postaci prezentacji zostanie pokazany społeczności szkolnej w drugim semestrze.

Wśród wielu rachunków, obliczeń i zestawień uczniowie klasy drugiej skalkulowali między innymi: wspólną wagę nauczycieli i pracowników szkoły, sumę lat całej społeczności szkolnej lub oszacowali ile ryz papieru zużywa jedna klasa przez cały cykl kształcenia w gimnazjum.

W odpowiedziach na te pytania pojawia się informacja, że przez trzy lata wszystkie klasy zużywają około 180 ryz papieru, co w przeliczeniu przekłada się na zniszczenie ośmiu drzew. Wszyscy nauczyciele ważą razem tyle, co krokodyl różańcowy, a ich łączny wzrost równy jest wysokości pomnika Jezusa Chrystusa w Rio de Janeiro. W prezentacji odpowiedź znajdzie pytanie o liczbę litrów wody potrzebną do  pielęgnacji kwiatków w trzyletnim cyklu. Jest to liczba równa 27 tysięcy litrów, czyli dokładnie tyle co zbiornik z benzyną na stacji paliw.

Twórcza praca uczestników projektu, ich zaangażowanie, kreatywność  pokazały, że matematyka wcale nie musi być nudna i trudna, a jej zastosowanie znajdzie swój udział w sytuacjach praktycznych i w życiu codziennym.

 Katarzyna Orbik – Balcerzak