ROK SZKOLNY 2017/2018


Will you be my e-pal?

W roku szkolnym 2017/18 ośmiu uczniów z klas II a oraz II b gimnazjum zrealizowało anglojęzyczny projekt pt. Will you be my e-pal? (Czy zostaniesz moim korespondencyjnym przyjacielem?)

 

Projekt realizowali:

  • Przemek Szczęsny
  • Kamil Mączak
  • Mateusz Szarpak
  • Piotr Michałek
  • Jędrek Zasada
  • Patryk Pszeniczny
  • Ala Pytlak
  • Łukasz Laska 

Opiekunem projektu była Kamila Pestka-Połczynska.

W listopadzie uczniowie spotkali się po raz pierwszy. Wypełnili deklarację przystąpienia do projektu oraz podpisali kontrakt z opiekunem. Przedyskutowali też ideę projektu, określili cele oraz sposoby ich osiągnięcia. Ustalili pierwsze zadania oraz terminy ich wykonania. 

W tym czasie dotarły też pierwsze listy z Hiszpanii, które zostały rozdane uczniom. W ten sposób uczniowie nawiązali kontakt z rówieśnikami ze szkoły w Fuenlabrada – miasteczka położonego niedaleko Madrytu. Rozpoczęła się  przygoda z korespondencją w języku angielskim, która trwała przez cały okres realizacji projektu i mam nadzieję, że potrwa o wiele dłużej.

Uczniowie, pisząc ze sobą listy, opowiadali o sobie, swoich zainteresowaniach, o rodzinie, szkole. Wymieniali się spostrzeżeniami na temat ogólnoświatowych trendów. Okazało się, że słuchają tej samej muzyki, posiadają te same gadżety, konta na jednakowych portalach społecznosciowych. Kibicują tym samym drużynom sportowym. Mimo że dzieli ich duża odległość, inna historia, kultura, język, wiele ich łączy, mają mnóstwo tematów do rozmowy. 

Aby przybliżyć uczniom z Hiszpanii nasze polskie obyczaje, uczestnicy projektu przygotowali prezentację multimedialną Pt. Christmas in Poland. Podobną prezentację otrzymaliśmy z Hiszpanii. Efektem końcowym projektu był filmik promujący naszą szkołę, którą uczniowie zaprezentowali uczniom naszej szkoły oraz przesłali swoim hiszpańskim ‘e-pals’. 

Download
Christmas.pdf
Adobe Acrobat Document 3.1 MB
Download
xmas2.pdf
Adobe Acrobat Document 1.8 MB

 

Projekt edukacyjny miał na celu promowanie nauki języka angielskiego. Uczniowie chętnie operowali językiem angielskim, aby komunikować się z rówieśnikami. Było to koniecznie, aby rozpocząć, a następnie podtrzymać znajomość. Poza tym uczestnicy projektu uczyli się umiejętności pracy w grupie, co okazało się niełatwe. Szczególną trudność sprawiały uczniom